Problemer med mobilsignalet? Tjek din udbyders driftsinformation

Vi regner altid med, at vi kan bruge vores mobiltelefoner, når vi har behov for og lyst til det. Vi er vant til, at mobiltelefonen altid er ved hånden, og at vi kan bruge den så længe der er strøm på den og der ellers ikke er defekter. Men hvad nu, når mobilen er fuldt opladet og ingen skader har og vi stadig ikke kan ringe eller sende sms’er? Dette kan forvirre mange, og vi bliver forundret når det vi regner med virker pludselig ikke gør det.

Men hvordan ved vi, om det er vores mobiltelefon, der er noget galt med eller om det måske i stedet er signalet fra vores udbyder, den er gal med? Det er ikke mange der ved det, men på de fleste teleudbyderes hjemmesider, har man mulighed for at holde sig opdateret på driften på mobiltelefoni. På dit teleselskabs hjemmeside vil du kunne finde en side kaldet ”Driftsinformation”, hvor du kan se, om du er ramt af en generel fejl, en fejl på dit telefonnummer eller om der skulle være andre driftsforstyrrelser.

Teleselskaberne er som regel gode til at holde deres sider med driftsinformation opdaterede, så er du ramt af en driftsforstyrrelse, vil du inden for en kort periode kunne se det på dit teleselskabs hjemmeside. Her vil du i mange tilfælde også kunne se, hvornår en eventuel fejl forventes at blive rettet. Skulle fejlen mod forventning ikke blive rettet, vil dette også fremgå på siden med driftsinformation. Når fejlen er udbedret, vil den pågældende fejl blive fjernet fra siden.

Oplever du stadig forstyrrelser på dit mobilsignal, bør du kontakte din udbyder for at sikre dig, at det ikke er din telefon der er noget galt med eller om der forefindes en fejl, som dit teleselskab endnu ikke har opdaget.