Telenor

Telenor

Samlet bedømmelse 4.0
Service
Priser
Brugernes bedømmelse 1 (1 stemme) Bedøm

Telenor vil være Danmarks bedste teleselskab og har igangsat en række tiltag, der skal lede virksomheden mod målet. Men døgnåbent kundeservice og en bred palet af mobilabonnementer, har Telenor kunden og danskernes behov i fokus.

Historie

Teleselskabet Telenor er resultatet af en sammenlægning af selskaberne Sonofon og Cybercity. I 2005 opkøbte Sonofon internetvirksomheden Cybercity i 2005.

 

I de efterfølgende år blev Sonofon og Cybercity samlet til en organisation, der beskæftigede sig med bredbånd og mobiltelefoni.

 

I 2009 blev selskaberne samlet under det fælles navn Telenor, som vi kender det i dag.

 

Den internationale Telenor Group har mere end 40.000 medarbejdere fordelt på 14 lande, og i Danmark arbejder 2000 medarbejdere for televirksomheden Telenor.

 

 

 

Varemærker

Telenors største målsætning er at blive Danmarks bedste teleselskab. Midlerne til at nå målet er virksomhedens indstilling og engagement. Blandt andet har Telenors kundeservice åbent 24 timer i døgnet alle årets dage. Det betyder, at du som kunde altid kan få hjælp og rådgivning, uanset hvornår du skulle have brug for det. Derudover profilerer Telenor sig blandt andet på at have Danmarks stærkeste netværk, et stort udvalg og gode tilbud, enkle abonnementer og hjælp til at komme godt i gang med Telenors produkter. En undersøgelse viser da også, at 7 ud af 10 personer ville anbefale Telenor til en ven.

Netværk

Telenor benytter sig af det samlede netværk mellem Telenor og Telia. I perioden 2013-2014 udvidede Telenor sit netværk med omkring 1800 sendemaster og profilerede, at virksomheden nu havde Danmarks største netværk. I januar 2014 afprøvede Teknologisk Institut Telenors udsagn og testede Telenors netværk og sammenlignede det med de tre andre store teleselskaber i Danmark. Resultatet blev, at Telenors netværk blev målt til at have bedre datadækning end de andre operatørers. Telenor dækker 99 procent af Danmark med data på 3G netværket. I 2014 opgraderer Telenor ydermere en stor del af 3G netværket til den hurtigere 4G teknologi, der giver Telenors kunder mulighed for hurtigere downlad og streaming.

Prisklasse

Telenor ligger i den høje ende af prisskalaen og konkurrer i Danmark med andre større teleselskaber som TDC, 3 og Telia. Priserne for et mobilabonnement hos Telenor er højere end hos lavprisselskaberne, men til gengæld tilbyder Telenor ekstra services som eksempelvis døgnåbent kundeservice. Telenor tilbyder også en bred vifte af abonnementer, så det skal være let som kunde at kunne finde et abonnement, der passer til den individuelles forbrug.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *